معنی اسم اباذر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اباذر یکی از اسامی محبوب و پرطرفدار در بین ایرانیان است. این نام، عموماً برای پسران استفاده می شود و می توانید آن را به عنوان یک انتخاب مناسب برای پسر خود در نظر بگیرید. همچنین، می توان اسم اباذر را با نام های دیگر ترکیب کرد و از این ترکیبات بسیار زیبا و متنوع نام برد. استفاده از اسم اباذر، به خاطر ریشه عربی اش، در کشورهای دیگر نیز رایج است و در طول سالها به محبوبیت بالایی دست یافته است. در واقع، این نام تاکنون حدود 30,552 بار در داخل کشور استفاده شده است و به عنوان یکی از نام های پرطرفدار محسوب می شود.
شنبه، 5 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم اباذر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم اباذر

جنسیت پسر
نام به انگلیسی abazar
تلفظ نام به انگلیسی /abāzar/
تلفظ به فارسی اَباذَر
افراد دارای این نام 30,552
ابجد 904
ریشه نام عربی
 

توضیحات تکمیلی

 
معنی اسم اباذر در فرهنگ فارسی:
نام یکی از صحابه رسول
 
معنی اسم اباذر در لغت نامه دهخدا:
اباذر. [ اَ ذَ ] ( اِخ ) جندب بن جنادةبن سفیان بن عبیدبن صعیربن حرام بن غفار غفاری. نام یکی از صحابه رسول. رجوع به ابوذر جندب... شود.

معنی اسم اباذر در فرهنگ لغت
نام یکی از صحابه رسول. پدر نسل ها، نام یکی از مشهورترین صحابه رسول الله (صلی الله علیه و آله) که می‌گویند او پس از چهار کس ایمان آورده است و نیز نام چندین تن از مردان نامی در علوم اسلامی.
 
معنی اسم اباذر در دانشنامه اسلامی:
ابوذر (ابهام زدایی). ابوذر ممکن است اسم یا کنیه برای اشخاص ذیل باشد:  ابوذر غفاری، جندب (بریر) بن جنادة بن کُعیب بن صُعیر از قبیله بنی غفار ، معروف به ابوذر غفاری از صحابه بزرگ رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم)• ابوذر هروی، عبد بن احمد بن محمد بن عبدالله انصاری (۳۵۵ یا ۳۵۶ ـ ۵ ذیقعده ۴۳۴ق/ ۹۶۶ ـ ۱۶ ژوئن ۱۰۴۳م)، محدث مالکی• ابوذر بوزجانی، زاهد کَرّامی و شاعر پارسی گوی قرن چهارم از مردم بوزْجان• ابوذر اسعد بن حسین اصفهانی، از اساتید قرائت و تجوید اصفهان در قرن ششم هجری
 
حروف ابجد نام اباذر
ابجد اسم اباذر عدد " 904 " و ابجد وسیط " 16 " ، ابجد صغیر " 13 " می باشد
 

نام های هم آوا پسر با اسم «اباذر»

نوذر
ابوالحسن
اکبر
اسکندر
ایزدیار
اسفندیار
امیدوار
الله یار
رایلگار
ابوالفتح
کی آذر
ابوالفضل
 

نام های هم آوا دخترانه با اسم «اباذر»

افسر
اختر
آذر
ابناس
انور
ابریشم
استر
مهرآذر
نوش آذر
چهرآذر
 

خصوصیات اسم اباذر

فردی بسیار وقت شناس هستید. نامی که رنگش سبز است متعلق به شخصی می باشد که از نظر نظم فردی و نظم کاری در رده ی بسیار بالایی قرار دارد. سعی ذاتی شما در رسیدگی به امور مختلف در زمان مقتضی می باشد و هیچگاه رسیدگی سریع امور را از دست نمیدهید. شرکت کارخانه یا هر اموری که در آن حضور داشته باشید متکی به زمان شناسی و وقت شناسی بسیار دقیق شما خواهند بود. شخصیت آرام و دقیق رنگ سبز سبب شده است که اطرافیانتان اعتمادی وافر به شما داشته باشند و برای حل مشکلاتشان همواره در پی شما باشند. این را به یاد داشته باشید که شما توانایی های وصف ناپذیری دارید ، پس بر توانایی های خود بیفزایید و آنها را پر و بال دهید که موفقیت شما تضمینیست.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.